Google Adwords

Wanneer u via uw (nieuwe) web-site bezoekers wilt werven, meer online verkopen wilt genereren, klanten naar u wilt laten bellen of klanten wilt laten terugkeren, kan Google Ads u daarbij helpen.

Voordelen Google Adwords:

1. Actieve doelgroep benadering

Een groot voordeel van Google Adwords is dat de doelgroep snel benaderd kan worden. Door middel van Google Adwords is het mogelijk snel een toppositie in Google te veroveren. Dus meer zichtbaarheid, meer bezoekers naar de website en meer klanten. Maar doe dit, gezien de complexiteit, niet zomaar, maar laat een specialist een relevante campagne opzetten.

2. Beheersbare kosten en CPC (cost-per-click)

U heeft zelf de controle over de kosten. U kunt vooraf het dagbudget bepalen, dit budget zal nooit worden overschreden. 

3. De uitingen zijn zeer snel zichtbaar

Een advertentie plaatsen in de traditionele media (kranten/tijdschriften etc.) kost al snel enkele dagen. Wanneer u een Adwords-campagne opstelt is deze in principe direct zichtbaar in Google.

4. Controle en flexibiliteit

Wanneer een campagne goed loopt is het budget eenvoudig op te schalen om de verkopen te maximaliseren. U ziet precies hoeveel aankopen u terug krijgt voor het geïnvesteerde bedrag en wat de kosten zijn per verkoop of lead. U houdt altijd de volledige controle.

5. Sturen op conversie

U bepaalt zelf de kwaliteit van de leads en bepaalt zelf hoe relevant de zoekwoorden zijn. Verder kunt u zoekwoorden die wel veel kosten maken, maar niets opleveren, uitsluiten van de campagne.

6. De helft van de mensen klikt op een advertentie

Er wordt nogal eens gedacht dat er veel mensen bewust niet op een advertentie klikken. Maar uit meerdere studies blijkt dat circa 50% van de bezoekers wel op een advertentie klikt en het biedt dus gewoon mogelijkheden. 

7. Meerdere campagnes tegelijkertijd

In traditionele media zoals print, tv of radio is het vaak niet mogelijk om meerdere campagnes tegelijk te voeren. Met Adwords kunt u meerdere campagnes tegelijk voeren die specifiek zijn afgestemd op de verschillende productgroepen.

8. Gedetailleerde prestatierapporten

Adwords biedt de mogelijkheid tot gedetailleerde prestatierapporten. Deze rapporten kunnen eenvoudig worden ingezet ter verantwoording richting het management en om de kwaliteit van de campagnes te beoordelen. 

error: De inhoud is beschermd!